فراخوان نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ چه گذشت؟ آیت‌الله علم‌الهدی: رئیس‌جمهور اگر ساده‌زیست باشد، مردم در رفاه هستند مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مشهد برگزار شد اعلام ویژه‌برنامه بزرگداشت سالگرد ارتحال امام‌خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد در حرم امام‌رضا(ع)   فرصت انابه همه چیز درباره روز دحوالارض | اعمال و توصیه‌های بزرگان ویدئو | ائمه معصومین(ع) هادیان همه بشریت در مسائل دین و دنیا هستند ویژه برنامه‌های سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حرم مطهر رضوی اعلام شد آمار زائران ایرانی در حج از ۵۳ هزار نفر گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مشهد بازدید تولیت آستان قدس رضوی از پروژه‌های عمرانی حرم امام‌رضا(ع) بارگاه منور رضوی، غرق در ماتم و نیایش در سوگ شهادت ثامن‌الحجج(ع) «انتظار»؛ سرمایه بشر برای ساخت جامعه مهدوی دکتر حسن انصاری: راه اصلاح و نوگرایی دینی از فقه و اجتهاد فقهی شروع می‌شود ارائه خدمات ویژه به زائران در مسیر‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع)
سرخط خبرها

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان: دین اسلام بر پایه محبت استوار شده است

  • کد خبر: ۱۸۴۱۸۲
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان: دین اسلام بر پایه محبت استوار شده است
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: یکی از ویژگی‌های بارز دین مبین اسلام این است که بر پایه محبت استوار شده است. خداوند محبت و زیبایی ایمان را در دل امت اسلامی قرار داده است و همین محبت دین داری را آسان‌تر کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در ویژه برنامه شب رحلت پیامبر اکرم (ص) که با حضور خیل عزاداران نبوی در رواق بزرگ امام خمینی (ره) بارگاه نورانی رضوی برگزار شد، گفت: در ادبیات دینی بیشتر صحبت از محبت ما نسبت به پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) و اهل بیت (ع) آن حضرت است و کمتر از محبت آن‌ها نسبت به ما صحبت می‌شود.
وی تصریح کرد: محبت پیامبر (ص) و خاندان پاک ایشان یکی از توصیه‌های دین به ما است، ولی در عین حال نباید از محبت سرشار آن بزرگواران نسبت به خود نیز غافل شویم. در روایات اسلامی آمده است که محبت پیامبر (ص) نسبت به ما بیشتر از محبت مادر نسبت به فرزند است.
این کارشناس دینی بیان کرد: هرچند باور این مساله کمی برای ما دور از ذهن است، ولی باید بپذیریم که محبت حضرت رسول (ص) و اهل بیت (ع) نسبت به ما خیلی بیشتر از محبت ما است نسبت به آن ذوات مقدس و نورانی است.

 
وی بیان کرد: در قرآن کریم (آیه ۱۲۸ سوره توبه)؛ «لَقَد جاءَکُم رَسولٌ مِن أَنفُسِکُم عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم حَریصٌ عَلَیکُم بِالمُؤمِنینَ رَءوفٌ رَحیمٌ» صراحتا به این موضوع اشاره شده است. این آیه نشان دهنده اوج علاقه و محبت رسول الله (ص) نسبت به ما است.
حجت‌الاسلام پناهیان افزود: در این آیه آمده است که دیدن سختی‌ها و رنج‌هایی که ما در زندگی برای پیامبر (ص) بسیار سخت و گران تمام می‌شود. هرچند مخاطب این آیه شخص پیامبر (ص) است، ولی شامل ائمه معصومین (ع) نیز می‌شود چرا که ائمه هدی (ع) در همه صفات مانند پیامبر (ص) هستند فقط به آن‌ها وحی نازل نمی‌شود.
وی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز دین مبین اسلام این است که بر پایه محبت استوار شده است. خداوند محبت و زیبایی ایمان را در دل امت اسلامی قرار داده است و همین محبت دین داری را آسان‌تر کرده است.
این کارشناس مذهبی عنوان کرد: بسیاری از افراد به خاطر اخلاق نیکو و محبت و مهربانی کم‌نظیر پیامبر (ص) جذب اسلام شدند. اصلا این محبت است که دین داری را آسان کرده است لذا مشاهده می‌کنیم در ایام عزاداری اهل بیت (ع) دین داری و جلسات دینی رونق بیشتری می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: امام زمان (عج) که حجت خدا بر روی زمین و سلاله پاک رسول الله (ص) است نیز مانند ایشان به ما بسیار علاقه‌مند هستند و از روی دلسوزی و محبت بسیار هفته‌ای دوبار پرونده اعمال ما را بررسی می‌کنند و اگر خطا و لغزشی از ما دیدند دلسوزانه و از روی محبت برای هدایت ما دست به دعا برمی‌دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->